Apa Itu Influencer ?

Apa Itu Influencer ?  | Halu halu halu.. selamat datang ke blog sheisfarahain dimana dalam blog ini , uolls akan lebih banyak tahu mengenai influencer , marketing , personal branding , social media dan online bisnes.


Are you ready untuk tahu apakah sebenarnya maksud influencer ?


Sebelum itu , Ain nak tanya kepada uolls apa yang uolls sendiri tahu tentang influencer ? 1 jawapan yang selalu orang akan cakap ialah "orang femes" . Influencer ialah seorang yang popular , banyak follower ! Itu je yang selalu bahasa mudah yang kita tahu apabila melabel seseorang itu sebagai influencer. 


Now , kita pergi lagi details apa kah maksud influencer ini ?


Influencer ini merupakan seorang yang mempunyai kredibility , pengaruh , kepakaran yang ditonjolkan dan dikongsikan di social media. Influencer kebiasaanya mempunyai kebolehan untuk mempengaruhi "influence other people" tentang pendapat , lifestyle dan juga influencer boleh mempengaruhi followersnya untuk membeli sesuatu produk. 


Nampak kan betapa power dan hebatnya apabila seseorang itu bergelar influencer!


Influencer selalunya akan bercakap dan berkongsi mengenai niche atau bidang yang lebih spesifik . Sebagai contoh , influencer tersebut membuat content di social media dalam niche fashion , kecantikan , kesihatan , travel , lifestyle , makanan , technology , parenting dan pelbagai lagi bidang . Influencer akan berkongsi kepada followersnya mengenai topik atau pendapat yang berkaitan dengan niche yang mereka ceburi.



Apa yang menyebabkan influencer tersebut mempunyai kredibiliti ialah kerana mereka mempunyai "good engagement" with their followers. Cara influencer tersebut sharing akan sampai kepada followers yang menyukai personality seorang influencer tersebut.  Antara cara influencer berkomunikasi dengan followers nya ialah melalui berbalas komen (reply comment) , direct message (dm) , story dan upload content di social media dengan lebih kerap. 



Oleh itu , tidak terkejut la kenapa followers merasa dekat dan mudah percaya dengan apa yang di postkan di social media influencer tersebut. Followers akan mudah mendapatkan "good feedback" , tutorial , info terkini , cara penggunaan hasil daripada sharing yang diceritakan oleh influencer tersebut. 


Influencer ialah orang-orang yang sangat penting kerana boleh menceritakan dan berkongsi how good your bisnes atau how best your product. Influencer juga boleh menjadi "word of mouth" secara online kerana skills influencer yang sangat power sehingga boleh meyakinkan orang biasa untuk mencuba produk atau servis tersebut. 



Masih lagi tak percaya dengan kehebatan dan powernya menjadi influencer ? Ain cadangkan untuk uolls baca dulu Ebook The Influence In You. Ebook ini ditulis oleh Ain. Tak kisah la kalau you tak nak jadi influencer sekalipun , namun apabila you mahirkan skill to influence other people , apa sahaja yang you lakukan akan dapat mempengaruhi orang sekeliling .



Dont trust my words , but Read my words! Start baca ebook dan applykan step by step semua yang Ain kongsikan di dalam ebook The Influence In You. 


Tunggu apa lagi , klik link dibawah untuk grab ebook The Influence In You. 


Oh , mungkin uolls malas nak baca dan prefer untuk terus join sesi dengan Ain. I sangat cadangkan you ambil I am Influencer sesi consultation selama 1 jam dengan Ain. Kita discuss lebih details how to master influence skill ni .



Tekan link di bawah ini , Jumpa you dekat sesi I Am Influencer nanti!



"Now Everyone Can Be Influencer"


xoxo,

Ain