Contoh Social Media Influencer yang Baik untuk Bisnes Anda

Contoh Social Media Influencer yang Baik untuk Bisnes Anda | Halu , selamat datang lagi ke blog sheisfarahain. Sebelum itu, Ain nak tahu juga Uolls ni first time atau dah pernah datang ke blog Ain ni ? Anyway, dalam blog Ain ni akan banyak topik mengenai influencer , marketing , social media dan juga personal branding.


So , dah bersedia untuk tahu apakah contoh-contoh social media influencer yang baik? Bukan sahaja baik dari segi jumlah followers yang banyak tetapi social media influencer ni fungsinya juga dapat membantu menaikkan lagi brand bisnes anda. 


Untuk kita mengetahui adakah seorang social media influecer ini baik dan bagus untuk bisnes , terdapat beberapa faktor utama yang perlu diambil kira. Antaranya ialah adakah seorang influencer tersebut mempunyai target audience yang bisnes atau brand perlukan. Bukan itu juga , adakah influencer tersebut boleh mencapai target goals yang bisnes mahukan? 


Here we go , kita pergi lebih deep dan details beberapa list penting yang bisnes owner perlu consider untuk memilih influencer yang sesuai. 


Relevance and niche : Bisnes owner perlu la mencari influencer yang membuat content yang sama dengan bidang atau niche berkaitan dengan produk atau servis yang dijalankan oleh bisnes tersebut. Pilih influencer yang mempunyai followers yang sama dengan target audience supaya selari dengan marketing yang dijalankan. 


Content Quality : Bisnes owner perlu la review terlebih dahulu social media influencer tersebut. Lihat content-content  yang telah dihasilkan. Tengok cara penyampaian dan bagaimana influencer tersebut memberitahu kepada followersnya.


Be Professional : Bisnes owner perlu melihat bagaimana cara influencer tersebut respon apabila menghantar "approach atau invitation". 


Ain sangat recommend kan especially kepada bisnes owner untuk take note 3 perkara ni sebelum uolls start approach influencer tersebut. Ain dulu pernah melibatkan diri sebagai influencer dan Ain sendiri merasakan perasaan tak best apabila membuat review kepada produk yang Ain tak berapa suka. 


Be professional bisnes owner ! Jom let's have a 1 hour consultation Business To Influence with Ain. Dalam sesi consultation ni , kita akan go through dan discuss lebih detail siapa kah influencer yang boleh memenuhi kriteria dan sangat sesuai for your bisnes atau brand.


Tunggu apa lagi , boleh klik dekat details di bawah dan jumpa di sesi Business To Influence okay ! 


xoxo ,

Ain